Κάντε like στη σελίδα μας

Join Us On Facebook

Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2014

Τεχνικές διαχείρισης άγχους

Τεχνικές διαχείρισης άγχους


Οι τεχνικές διαχείρισης του άγχους είναι οι γνωστικές, συμπεριφοριστικές και ψυχολογικές προσπάθειες που κάνει κάποιος για να το αντιμετωπίσει. (Varvogli και Darviri, 2011)

Τα ευρήματα των ερευνών υποστηρίζουν, ότι οι επιστημονικές τεχνικές διαχείρισης του άγχους μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα του άγχους στον οργανισμό, να προλάβουν την ασθένεια και να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής των ανθρώπων. (Varvogli και Darviri, 2011)

Τα οφέλη από την μείωση του άγχους είναι: καλύτερη συγκέντρωση, μεγαλύτερη σταθερότητα της διάθεσης, βελτίωση στην επικοινωνία και στις σχέσεις, καλύτερη σωματική υγεία, αυξημένη αίσθηση της διαχείρισης του χρόνου και της ενέργειας.

Οι τεχνικές διαχείρισης του άγχους έχουν χρήση όχι μόνο σε ανθρώπους που έχουν κάποια ασθένεια ή διαταραχή αλλά και σε υγιείς ανθρώπους όταν προστίθενται στην καθημερινή τους ρουτίνα και είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την προαγωγή της υγείας καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής. (Varvogli και Darviri, 2011)

Τεχνικές διαχείρισης άγχους που ΔΕΝ δουλεύουν είναι οι συμβουλές που μας λένε, όπως: «Προσπάθησε να είσαι πιο θετικός/ή», «Όλα θα πάνε καλά», «Απλά σταμάτα να ανησυχείς»,  η αποφυγή και το μούδιασμα μέσω της χρήσης αλκοόλ ή άλλων ουσιών.

Η Προοδευτική Μυϊκή Χαλάρωση, ο Καθοδηγούμενος Οραματισμός και η mandala, είναι κάποιες από τις τεχνικές χαλάρωσης που διδάσκονται στα Σεμινάρια Διαχείρισης Άγχους που διοργανώνουμε και εδώ μπορείτε να δείτε πότε ξεκινάει το επόμενο σεμινάριό μας.


Άρθρο της: Γεωργίας Δανέζη (Συμβουλευτική – Προγεννητική Ψυχολόγος

Σχετικά άρθρα

Βιβλιογραφία
Varvogli, L., Darviri, C. (2011). Stress Management Techniques: evidence-based procedures that reduce stress and promote health. Health Science Journal, 5, 74-89.